xoves, 18 de setembro de 2008

VENTS DEL GARBÍ (Winds of the Garbí)- Josep Miquel Martínez Giménez

Dispóñome a publicar aquí as miñas impresións sobre esta magnífica obra para banda. Espero poder expoñer todo o que sei sobre a mesma para compartir esta información e para rellenar espazo no blog.
A versión escolleita para a ocasión data do 4 de decembro de 2005, gravada no Palau da Música de Valencia. Interpreta a Unió Cultural Musical d'Estivella. Dirixe o mestre Josep Miquel Martínez Giménez.
Este concerto é celebrado tan só 2 meses despois da estrea da obra, en outubro de 2005, no marco das celebracións do 25 aniversario da Banda de Estivella, á que está adicada a obra con este motivo.
O Garbí é un pico emblemático da Serra Calderona, no concello de Estivella. Outro lugar citado na obra, tamén de Estivella, é Barraix ("La font de Barraix" solo de pícolo e corno...).
Situémonos, Fa maior.
A obra comeza cun murmullo das madeiras (Moderato Solemne) que simulan o vento, que da nome a obra e introduce o tema principal no compas 17(Allegro Moderato, "Vents del Garbí"). Alternancia de dous temas un máis ritmico e outro máis lírico. Esta expléndida exposición remata no compás 62 modulando a Re bemol maior. A partir de aí nos espera un impresionante solo de timbais sobre fondo de cortina (Andante 62-72).
A anacrusa do 73 (clarinete e trompeta) serve de ponte para modular a Sol bemol maior. Entramos en "L'estiba de Murbiter". Fermoso fragmento do solo de trompeta. Reexposición no compás 85 por parte da banda.
No compás 95, de socato, aparece un impresionante duo de trombón e timbais. (La Reconquesta 1248). No compás 102, agarrádevos forte, que chega o mellor. Agárdannos os 22 compases (Andante) do Solo de Soprano. No 124 (Poco Piú), cambio a Fa sostido menor, reexpón o clarinete a dúo co soprano, en forma de canon (seguro que hai un termo máis apropiado para iso, botádeme unha man os que tedes análise, a ser posíbel, non ao pescozo...). Remata esta parte a frauta.
141, Allegro Moderato "El castell de Biselcam". Si bemol menor. Comeza a marcha mora. O tema pasa por toda a banda, mesturándose con variacións dos solos anteriores. Modulación a Fa menor no 167.
No compás 193 (Adagio), cambiamos a Re bemol maior. Solo de Piccolo, "La Font del Barraix". Creo que con esta música de fondo, poderíamos perfectamente imaxinar unha fonte en primvera con paxariños... paxariños que non tocan moi forte, eh bernabé?? non, mo tomes a mal, que é de coña. E acto seguido, o fermoso solo de corno, despois a duo co saxo. Esta é a miña parte favorita da obra, que no compás 222 é reexposta por toda a banda en Si bemol maior. No 230 o tema entremézclase co tema principal da obra (trompetas). A todo isto, estamos nun paraíso idílico...
QUE SE QUEIMA (manda carallo!). No compas 237 empeza unha das partes interesantes para aqueles que gosten da música contemporánea. "L'incendi del Garbí". O timbal antecede e serve de fondo a unhas disonacias que non presaxian nada bo. E claro, no "compás" (e que aquí non hai) 243 comeza a arder o monte (impresionante, con papeis de periódico e papeis de burbullas). Altérnanse as entradas de picolo-clarinete baixo, trompeta e bombardino. Gardade ben na vosa mente o tema da trompeta, que o recataremos logo.
251. Adagio. "La Santa Creu del Garbí". Momento máis emotivo da obra (repito é o meu criterio, só é válido para min). Os timbais, o piano e a tuba serven de fondo para un emotivo e conmovedor solo de trompa que nos transporta á desgraza do monte queimado, desolado. Non queda nada, solo o lamento da trompa.
Unha nota ao unísono da madeira da paso ao fragmento en Re Maior titulado "Sant Deu, Sant Fort, Sant Inmortal". Un fabuloso dúo de piano e lira introduce o coral da trompas do 289, acompañado de máis percusion de fondo (cortina e marimba). E isto alcanza o climax cando o tema das trompas é reexposto no 295 tras un golpe de timbal por un coro formado polos membros da banda. Tras isto, no 300, o título xa nos di o que atoparemos ("Vents del Garbí"). Sí reexposición.
321. "Gloria a Estivella". A reexposición continua pero recompilando o máximo de temas da obra. Ademáis do principal, as trompetas levan o que levaba aquel trompeta do incendio (impresionante). No 346, algúns levan o tema do solo de corno, e o baixo da marcha mora que está no timbal. No 351 dáse unha mestura do tema principal variado, o do corno, os clarinetes co tema variado do solo de soprano-clarinete e o timbal que segue co baixo da marcha mora (impresionante).
E claro, todo iso desemboca nun final apoteósico, donde dous pulsos en silenzo preceden un TA-TA-TA-CHÁN.
Seguro que esquecín cousas, pero é que esta obra é moi longa. Anímovos a que nos contedes as vosas impresións sobor desta magnífica obra, eu disfrutei moitísimo escoitándoa para escribir isto.

6 comentarios:

Anónimo dixo...

ivan!! IMPRESIONAAAAANNNTEEEEEE!!!! , m ha encantado tu analisis de vents, y desde luego que el solo de trompa es maraviiiiillooooosiiiisiiiimoooo!!!
como te de curras esta año clase de analisi...jaja va a flipar!!!!!

los pajaros..mejor pianito que cn sabas y en la fantasia ya m ellaga de flautin y de agudos...que el otro dia pense que me ibana a reventar los timpanos....lo digo cn cariño, pero mis oids no estan acostumbrads a timbres taaaaaaan aguds.


un saludo y me ha encaaaanntaadooo.

leire

PiÑón dixo...

oye, pos si k t lo has currao eh? k esta bastante bien el analisis ^^

a mi en particular la parte k mas m gusta es la danza mora, pero del 167 para adelante k hay la ostia de percusion xDDDDDD

y despues, como no, el super óctuple solo de lira-piano xDD en el 279 (creo...)

Anónimo dixo...

iváaaaaaaaaaan
que no has puesto nuestro solooooooooooooo
(y debe ser lo único que falta)

Iván Fernández Coba dixo...

arranxado, grazas polas vosas apreciacións, axudan a mellorar a entrada.
Se observades algo máis non dubidedes nin por un instante en dicilo.

Pianista Demente dixo...

Un fabuloso dúo de piano e lira introduce o coral da trompas do 289, acompañado de máis percusion de fondo (cortina e marimba). E isto alcanza o climax cando o tema das trompas é reexposto no 295 tras un golpe de timbal por un coro formado polos membros da banda

yeaaaaaaaaaaaaaaaaaah
gracias mil, iván

Anónimo dixo...

Bravo bravísimo!
A mi tb me moló tu análisis.
me quedo con muchísimas partes de esta obra, pero la que más me llena es el dolor del Adagio en "La Santa Creu del Garbí", superemotiva.

un saludo!

Arquivo do blog